Jdi na obsah Jdi na menu

7 tipů, jak ještě před Vánoci vylepšit svoje stránky

Rozvášněné davy lidí v supermarketech, všudypřítomná dýchající, někdy až funící vánoční atmosféra, vonící punče v různých koutech měst nebo někdy až kýčovité svítící a blikající dekorace. Ano, Vánoce klepou na dveře.

Pojďte s námi využít posledních pár pracovních dní před svátky klidu a vylepšete si svoje webové stránky. Jak na to?


sablony.jpg1) Vyzkoušejte nové šablony

V uplynulém roce jsme pro vás připravili hned čtyři nové šablony pro vaše stránky. Tmavou Galaxii, Zápisník, Magazín a Metro. Spolu s Trendem patří mezi takzvaně responzivní šablony - to znamená, že se přizpůsobí zařízení, na kterém jsou prohlíženy - ať už je to smartphone, tablet, notebook, počítač nebo televize. 

Důležité je také zmínit, že šablony můžete ve svém ovládacím centru (položka Design) přepínat, aniž byste přišli o obsah stránek.


2) Zamyslete se nad použitými moduly

Když se podívám na nejpoužívanější moduly, vidím drobečkovou navigaci, statistiky, rss, fulltextové hledání nebo archív. Jedná se o moduly, které by na většině stránek nemusely být. 

Drobečková navigace - modul, který návštěvníkovi stránek ukáže, kde se právě nachází - máte natolik rozsáhlé stránky, aby byl potřeba?

Statistiky - osobně informace o návštěvnosti stránek považuji za důvěrnější informaci, než rodné číslo. Jedná se o čísla, která jsou důležitá pro správce stránek (ten je vidí i bez modulu v ovládacím centru), návštěvníky téměr nezajímají a konkurence z nich může ledasco vyčíst. Navíc, pokud to se stránkami myslíte vážně, dávno na nich máte Google Analytics!

RSS - Spousta návštěvníků neví, co to je, a kdo to ví, ví, jak tento zdroj aktuálních informací z vašich stránek najít i bez modulu.

Fulltextové vyhledávání a Archív - podobně jako drobečková navigace má smysl na velmi rozsáhlých stránkách, e-shopech a tam, kde pravidelně přispíváte aktuálními články.

moduly.jpg

 

Naopak bychom neměli zapomenout na často chybějící moduly:

Portrét - obrázek v šablonách umístěný v horní části postranního panelu. Velmi pěkně dokáže zpestřit stránky a zpříjemnit tak jejich procházení.

Oblíbené odkazy - jsou místem, kde můžete umístit například odkazy na vaše sociální profily. Nenechte se odradit nevzhledným nadpisem modulu - stejně jako všechny ostatní systémové texty jej můžete změnit v Ovládacím centru stránek - Nastavení - Rozšířené - Jazykové verze - Čeština > Upravit. Co takhle nadpis „My na sociálních sítích“?

Kontakt - je asi nejdůležitější modul - jak jinak přehledně vložit na stránky kontakt na další otázky, než pomocí modulu? 

nebo Poslední fotografie - stejně jako u odkazů můžete změnit nadpis třeba na „Aktuálně od nás” nebo „Z místa činu“. Zpestří vám stránky podobně jako již zmíněný Portrét.

Moduly můžete zapínat a vypínat v Ovládacím centru stránek v položce Design - Moduly.


3) Naformátujte texty, minimálně na úvodní straně

To, že by měly být texty zajímavé a čtivé, bez gramatických chyb a stylistických nejasností, poutavé a přesvědčivé, je asi jasné.

Zároveň by ale měly být dobře strukturované a přehledné, rozdělené do odstavců, členěné pomocí odrážek, pokud je to potřeba, proložené nadpisy, které zaujmou na první pohled a napoví, čeho se týká následující text, odstavce by měly být spíše kratší než delší.

Podívejte se na následující obsahy úvodní stránky, zamyslete se, který je lepší, a pak je porovnejte se svými stránkami.

obsah.jpg

Možná by ji chtělo trochu upravit. Co myslíte?

 

nevitejte.jpg

 

4) Nevítejte 

„Ahoj! Vítejte na našich stránkách! Jsme mladá a dynamická společnost s osobním přístupem ke každému zákazníkovi.“ 

To bylo 10 vteřin a stále návštěvník neví, co mu stránka nabízí. Škoda mluvit, pěkně o tomto tématu píše Slovotepec.

 

 


5) Zaktualizujte svůj web

Není nic horšího, než neaktuální informace na webu. Jsou zde prakticky dvě možnosti - buď všechny aktuality z webu skryjte, nebo přispívejte pravidelně. Návštěvníci by na prvním místě neměli vidět více než měsíc starou aktualitu.


6) Nadělte si vlastní fotky

Sáhněte si na srdce - odkud máte na svém webu obrázky? Kde jste je vzali? Bohužel spousta našich uživatelů hledá obrázky na Googlu. Narazit můžete hned několikrát. 

Největší problém bude s autorským zákonem - díky použitému obrázku můžete dostat až desetitisícové pokuty. Přitom získat vlastní obrázky není až takový problém. 

- Nejlepší způsob je vlastní nafocení, ať už obyčejným foťákem, nebo profesionální zrcadlovkou, vlastními silami nebo více či méně profesionálním fotografem. Vlastní fotky jsou nejdůvěryhodnější a vzrostete i v očích návštěvníků stránek.
- Další možností je využití fotobanky. Například na photodune.net můžete koupit snad miliony kvalitních fotek už od jednoho dolaru. Výběr je opravdu pěkný a můžete pak v klidu spát, bez strachu z pokuty od autora fotek.
- Poslední, ale rozhodně zajímavou možností, je fotobanka pexels.com. Jedná se asi o největší databázi fotek od nejštědřejších fotografů, kteří za použití jejich fotek nechtějí žádnou odměnu, ani zmínku.

photodune-11276542-taking-photo-on-mobile-phone-xs.jpg


7) Otestujte to!

Vy jste ti, kdo přesně ví, kde co na vašich stránkách najdete. Zkuste ale oslovit někoho, kdo vás a váš byznys úplně nezná, a zaúkolujte ho, aby na webu našel potřebné informace k objednání služeb. Jde všechno plynule a bez zadrhnutí? Může najít všechny informace a kontakt pro případné další dotazy? Nebo bude lepší některé informace zvýraznit, doplnit a upravit?


PS: Veselé Vánoce!